Dagen efter dopparedagen

Gårdagen var både stressig + lugn och trivsam, för i vanlig ordning har jag varit en tidsoptimist och skjutit på klappinslagning och diverse mattillverkning.
Mitt på dagen var jag och skottade fram lyktor och sten på pappas grav som var helt översnöad efter senaste tidens snöfall. Det var kallt men ändå härligt ute. Jag har blivit förkyld så det kanske inte var bästa sysslan, men men... jag ville tända lyktorna på julafton.

Själva julaftonskvällen firades hos min farbror och hans fru som hade dukat upp ett härligt julbord med massor av god mat. Tack och lov liknade deras julbord inte någon av bilderna här nedanför, fniss...
  
 

Tydligen har jag varit lite snäll under året också för jag fick flera fina julklappar! :-)

Nu ska jag ägna resten av denna ovanligt korta julhelg åt att vila mig frisk från förkylningen som hoppade på mig för några dagar sen. Har bl a fått två böcker i julklapp så jag ska bädda ner mig i soffan och läsa och kanske låta en och annan chokladpralin slinka ner... :-)

Kram!

/Ali


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0