7...

...dagar kvar till julafton. Sju!? Jag väntar fortfarande på den s.k. julstämningen. Var är den? Hur känns den? Bäst att ta lite mer glögg så kanske den dyker upp...

I morgon är det dags för "lilla jul" med Jenny o Co. Eftersom vi inte firar jul tillsammans så brukar vi träffas några dagar innan jul. Vi äter och dricker gott, dock ej julmat, och umgås. Stående inslag sedan några år är att vi spelar Julspelet. Alla deltagare har med sig ett förutbestämt antal julklappar som man slår tärning om, två lika tärningar gör att man får ta en julklapp. Man öppnar sen de paket man lyckats få och därefter startar rond 2. Då slår man tärning igen men nu får man ta någon av de andra deltagarnas grejer! Det är löjligt roligt!!

Mitt bidrag till morgondagens middag är desserten, och jag har inte riktigt bestämt mig, men tror det blir någon variant på pannacotta. Det känns lite vanligt, men är ju faktiskt rätt gott och dessutom otroligt enkelt att göra.

Ha en härlig helg!

Kram
/Ali


Kommentarer
Postat av: Eivor/Ejja

Grattis Grattis till din vinst kära vän!!

Kram Eivor

2010-12-19 @ 22:17:46
URL: http://eivor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0