Semlans dag

Idag är det fettisdag, och alltså dagen då man FÅR äta semlor. Förr åt jag aldrig semlor innan denna dag, det var fusk, men i år har jag faktiskt tjuvsmakat 2 gånger... i julas (saffranssemla) och så för några veckor sedan.

I kväll har jag bjudit syrran & H och mamma på semlor som faktiskt var hembakade! Jag kan tyvärr inte ta åt mig äran av att ha bakat själva bullarna, men dom ÄR hembakade... sen har jag gjort egen fyllning och klappat dit grädden - voila!

 

Jag glömde ta bilder innan vi åt upp dom, så bilden här intill är lånad från nätet...

Hur föredrar ni att äta era semlor?
Badandes i varm mjölk, sk hetvägg, eller "torrskodd"? Jag väljer definitivt den torra varianten, är inte så förtjust i varm mjölk.





I lördags var jag på scrapträff med Pysslarna. Det var riktigt busväder ute så det var skönt att sitta inomhus och pyssla hela dagen. Jag fick väl inte så väldigt mycket gjort, men det gör ingenting för det är ju så trevligt att  bara träffa alla goa tjejer och babbla bort tiden. Nu till helgen ska jag på ännu en träff som är i Norrfjärden och det ska bli sååå kul. Återkommer med bilder på skapade alster från båda träffarna efter nästa helg.

Kram från mig!
/Ali

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0