Helmer och elefanter

I lördags var jag till Ikea med C. Hon är det perfekta Ikea-sällskapet: blir varken less eller gnällig, haha, och vi har tillbringat måååånga timmar på olika ikea-varuhus under åren...
Egentligen hade jag inget speciellt som jag skulle köpa eller kolla på, men det är ju alltid kul med en tripp till Happis så jag hängde med. När vi kom fram var det knökfullt på parkeringen, men väl därinne var det inte så farligt mycket folk faktiskt.

Jag shoppade inte så mycket, inte ens värmeljus, men hade bl a Helmer och några elefanter med mig hem...



Helmer är en röd och fin lådhurts som är ganska smal, och förhoppningsvis kommer att passa perfekt i min lilla (!!) pysselvrå. Sen kunde jag inte motstå brickan med elefanterna - den är jättefin!! :-)

När vi kom tillbaka blev jag bjuden på supergod laxmiddag och vin. C hade sambo med barn på annat håll så vi kollade på melodifestivalen och satt och surrade hela kvällen tills vi nästan somnade i varsin soffhörna. Jag hade  ialla fall en mycket trevlig dag och kväll. Tack vännen!

Jag har inte pysslat nå´t på länge så det finns inget nytt att visa upp, men kanske efter helgen då det är dags för träff med Pysslarna. Jag har så svårt att ta mig tid till att pyssla på vardagarna, så det är perfekt att åka på träffar för där finns det inga andra måsten, utan man kan sitta en hel dag utan dåligt samvete. Super!

Kram till er alla!
/Ali

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Härlig dag ni verkar ha haft!! Jag ska oxå köpa en Helmer, bara jag kommer mig till IKEA! =) Trevli helg! Kram

2009-02-20 @ 16:09:22
URL: http://jeaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0