Två år...

Idag är det den 1:a maj och det är 2 år sedan min pappa dog.
Kan inte förstå att det gått TVÅ år sedan den kvällen... Den är tydligt fastetsad i minnet, men samtidigt känns det väldigt länge sedan, mycket längre är två år. Allt gick så fort och var så oväntat... tog bara några timmar efter vi kom till sjukhuset innan han var borta.
Jag blir så ledsen när jag tänker på allt jag skulle vilja säga, fråga och prata om som jag inte hann, och jag skulle önska att det vore möjligt att få en enda sista chans att tala med honom...

Det är lätt att man tänker "jag ska..." och "sen..." för man tror inte att tiden man har ska ta slut så abrupt, men plötsligt gör den det och man står där och undrar vad som hände. Så jag avslutar med att säga som min vän A har sagt... Duka med de finaste porslinet även en vanlig tisdag, det är ett minst lika speciellt tillfälle som något annat...

Kram 
/Ali

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Så trist, jag beklagar! Du har verkligen rätt i att man ska göra och säga det man tänker på en gång och inte vänta med det. Jag försöker påminna mig själv om det då och då! Kram på dig!

2009-05-02 @ 21:33:59
URL: http://jeaste.blogg.se/
Postat av: Blommig

Skickar en värmande kram till dig! Det är inte roligt när nära anhöriga dör och jag tycker du har kloka tankar och jag borde själv bli bättre på att fånga dagen och leva just här och nu. KRAM på dig

2009-05-03 @ 19:56:16
URL: http://shipp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0