Semesteeeer!!!

I torsdags började min semester = Löövly!!!
Startade med min och systers årliga tur till mammas stuga. Vi brukar alltid sitta nere på bryggan och grilla och äta middag, men i år började det stänka lite regn, så vi tog det säkra före det osäkra och använde grillen vid stugan. Som tur var drog regnmolnen förbi rätt snabbt och det blev en fin kväll så vi kunde sitta ute när det var dags att äta. Vi hade en jättemysig dag och kväll.

Några bilder:



 
Utedusch


Pelargoner och murgröna


Från insidan


Vass


Spegelblank sjö i skymning



På fredag åkte jag in på stan och strosade runt i affärer läänge. Det är verkligen evigheter sedan sist. Det brukar mest vara snabba ärenden till någon specifik affär. Nu provade jag både under- och "över"-kläder och tom skor.
När det gäller skor är jag inte speciellt "tjejig". Tycker inte alls att det är kul att köpa skor. Dom klämmer, trycker och skaver både här och där och fick jag välja skulle jag gå i mina ECCO-sandaler för jämnan... vilket jag faktiskt gör, haha. Några skor blev det inte den här gången heller, däremot ett par 3/4-långa jeans, en kofta och en BH.

Lördag var jag bjuden på Å och T´s 2 x 40-årsfest ute på Ebbenjarka. Vi gäster blev upphämtade med buss i city kl 17 och sen var det middag och party till kl 02 när bussen hämtade tillbaka oss. Busschauffören skjutsade mig nästan hem till porten. Fick åka ända fram till Skogsvallen! Vilken himla superbussig kille!!

Idag är det söndag och jag har varit hemma hela dagen förutom en tur till Kolarens Café med mamma och V. Vi kom iväg ganska sent och eftersom jag skulle få besök hemma vid halvfem fick det bli en ganska snabb utflykt.
Till er som inte varit dit kan jag rekomendera att ni åker dit när ni blir fikasugna. Det är så mysigt att sitta i solen och njuta av vacker utsikt och lyssna på fåren som bräker i hagen - dom kan vara kul för barnen att spana in.


Bilden lånad från First Camp (hoppas det är tillåtet)


Annorlunda välkommen-skylt


Nu, mina vänner, har jag nog fått till mitt längsta inlägg hittills! Hoppas att ni orkat läsa allt utan att somna, fniss.


Stor kram!
/Ali

Kommentarer
Postat av: lena

Härliga sommarbilder från stugan, blir lite avundsjuk på dig som får uppleva det.



Kram, Lena

2009-07-22 @ 19:27:05
URL: http://www.lajmscrap.se
Postat av: Eivor / Ejja

Härliga bilder, sommaren är härlig!



Kram

2009-07-29 @ 10:38:09
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Maria i Råneå

Hoppas din semester blir toppen!



Jag har fortfarande kvar stenar ;-) om du får för dig att du behöver sådana.



Kram



/Maria

2009-08-07 @ 19:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0